Förändra och förbättra

Det finns olika sätt att
förändra och förbättra
framtiden i Haninge kommun.

Det finns flera sätt
för dig att lämna dina förslag.
Du kan lämna e-förslag, synpunkter
medborgarförslag och klagomål.

Synpunkter

Här kan du lämna synpunkter
på kommunens arbete
om du tycker något fungerar dåligt.

Din synpunkt går direkt till
den som är ansvarig.

Lämna din synpunkt här

E-förslag

E-förslag är ett enkelt sätt
för dig att lämna förslag
till kommunens politiker.

Om 25 personer
skriver under ditt förslag
så tas det upp till diskussion.

Här kan du lämna ditt e-förslag
och skriva under andras förslag:
E-förslag

Medborgarförslag

Du kan också lämna ett medborgarförslag
på ett papper och skicka det i ett brev
till kommunen.

Du måste underteckna med
ditt namn och din adress.

Skicka brevet till:
Kommunstyrelseförvaltningen
Haninge kommun
136 81 Haninge

Klagomål på skola/förskola

När problem uppstår i skolan
eller i förskolan
ska du först vända dig direkt till
skolans ansvariga.

Om du inte får den hjälp du vill ha
kan du istället lämna ditt klagomål här.

Då får du svar så
snabbt som möjligt
från utbildningsförvaltningen.

Blankett för att lämna ditt klagomål

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 15 februari 2016