Förändra och förbättra
Det finns olika sätt att
förändra och förbättra
framtiden i Haninge kommun.
Det finns flera sätt
för dig att lämna dina förslag.
Du kan lämna e-förslag, synpunkter
medborgarförslag och klagomål.
Synpunkter
Här kan du lämna synpunkter
på kommunens arbete
om du tycker något fungerar dåligt.
Din synpunkt går direkt till
den som är ansvarig.
Haningeförslag
Haningeförslag är ett enkelt sätt
för dig att lämna förslag
till kommunens politiker.
Om 50 personer
skriver under ditt förslag
så tas det upp till diskussion.
Här kan du lämna ditt e-förslag
och skriva under andras förslag:
Klagomål på skola/förskola
När problem uppstår i skolan
eller i förskolan
ska du först vända dig direkt till
skolans ansvariga.
Om du inte får den hjälp du vill ha
kan du istället lämna ditt klagomål här.
Då får du svar så
snabbt som möjligt
från utbildningsförvaltningen.
Senast uppdaterad: 18 mars 2025