Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Kommun och politik

Haninge kommun ligger på Södertörn.
Här bor över 83 000 människor
och kommunen växer snabbt.

Tre fjärdedelar av kommunens yta
är vatten med många tusen gröna öar.

Vi har också nära till
stockholmstraktens största vildmark
och mindre än en halvtimme
till centrala Stockholm.

Kontakta oss

Kommunhuset i Haninge finns på
Rudsjöterrassen 2 i Handen.
I receptionen får du hjälp
om du har frågor.

Vi har öppet:
måndagar till onsdagar, 8-17
Torsdagar, 8-18
Fredagar, 8-15

Ring till receptionen: 08-606 70 00
Skicka e-post: haningekommun@haninge.se
Skriv brev : Haninge kommun, 136 81 Haninge

Senast uppdaterad: 15 februari 2016