Till dig som har larmdosa, nu behöver kommunen byta ut den
Alla som bor i vanligt boende behöver byta sin larmdosa. Med det nya trygghetslarmet är det lättare att höra Trygghetscentralen då du larmat. Bytet kommer ske någon gång under perioden oktober 2024 till januari 2025. Innan din larmdosa ska bytas kommer du få ett brev från Haninge kommun om bytet. Se viktig information nedan så att du känner dig trygg med att släppa in våra tekniker i din bostad.
Hur fungerar den nya larmdosan?
Den nya dosan fungerar på samma sätt som den gamla.
Vad är skillnaden mellan den gamla och den nya larmdosan?
De största skillnaderna är att den nya larmdosan är vit. Den har också en bättre högtalare så att du lättare kan höra Trygghetscentralen då du larmat.
När får jag en ny larmdosa?
Vi byter ut larmdosorna under perioden oktober 2024 till januari 2025.
Hur lång tid tar det att byta ut min larmdosa?
Bytet av larmdosa tar ungefär 10-15 minuter och vi kommer att arbete i ett område i taget.
Varför byter Haninge kommun till nya larmdosor?
Haninge kommun har ett nytt avtal med leverantör av trygghetslarm inom ordinärt boende. Leverantör av det nya trygghetslarmet är Tunstall AB.
Lycka till med ditt nya larm!
Har du frågor? Välkommen att ringa larmhandläggare på telefon 08-606 83 73.
Viktig information inför ditt byte av larmdosa!
- Det första som händer är att du får ett brev från Haninge kommun med information om bytet av larmdosa. Brevet kommer i din brevlåda eller genom din hemtjänst.
- Därefter kontakter en tekniker dig för att boka en tid. Våra tekniker bokar alltid tid innan besöket.
- Tekniker från Tunstall bär arbetskläder och kan identifiera sig. Be gärna om legitimation.
Senast uppdaterad: 21 oktober 2024