Undersökning om barn och ungas fritid

Haninge kommun vill ge alla barn och unga lika möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. Därför undersöker vi just nu vad barn själva tycker om att göra och skulle vilja göra.

Kommunen vill veta mer om barn och ungas behov och önskemål inom idrott, kultur och fritid. I undersökningen fokuserar vi på de bostadsområden där lägst andel barn och unga deltar i någon organiserad fritidsaktivitet.

Vi gör undersökningen under sommaren 2024 genom en enkät där vi frågar barn och unga mellan 6 och 19 år vad de gör på sin fritid, och vad de skulle vilja göra.

Personal på Höglundabadet, Brandbergsbadet, sommarcaféet på Rudan, i Jordbro parklek och på biblioteken hjälper den som vill att svara på enkäten. Men det går också bra att själv använda QR-koden i en mobiltelefon och svara på enkäten eller att svara här på webben.

Fyll i enkäten här

Vad händer framöver?

Under hösten kommer kommunen att fortsätta prata med barn och unga i fokusgrupper och intervjuer på olika platser för att lyssna in barn och ungas tankar och idéer.

Det här gör vi för att bli duktigare på att planera verksamheter och samarbeten så som barn och unga vill ha dem.

Senast uppdaterad: 25 juni 2024