Administration i Rbok
Här finner du information om hur man administrerar kontouppgifter, nycklar, användare och mer i kommunens boknings- och bidragssystem.
Kunduppgifter
Här hittar du en introduktionsfilm om hur ni ändrar era kunduppgifter såsom postadress, kontaktuppgifter, bankuppgifter med mera.
Administrera användare
Administratören kan lägga till en ny användare för ert konto i Rbok till exempel en administratör eller gruppledare.
1. Gå till https://haninge.rbok.se/#/
2. Klicka på logga in och legitimera er med ert bank-id
3. Gå till Administrera i menyn och klicka på fliken ”Användare”
4. Klicka på ”Ny användare” och en ny ruta kommer upp på bildskärmen.
5. Fyll i uppgifterna som i exemplet på bilden ovan, ange HAG som inloggningsmetod. Fyll i hela personnumret (12 siffror) i en följd utan mellanslag, fyll i för- och efternamn samt vilken roll ni tilldelar personen.
Se en film om hur du administrerar användare
Filer (förening)
Se en film om hur du administrerar filer
Roller (förening)
Se en film om hur du administrerar roller i er förening
Nycklar
Se en film om hur du administrerar nycklar
Sektioner och grupper
Se en film om hur du administrerar sektioner och grupper
Förenings styrelse
Se en film om hur du administrerar föreningens styrelse
Förenings gruppledare
Se en film om hur du administrerar föreningens gruppledare
Förening medlemsregister
Se en film om hur du administrerar medlemsregistret
Förening skapa närvarokort
Se en film om hur du skapar närvarokort
Förening ansök om aktivitetsstöd
Rbok support
Har ni användarfrågor om Rbok kan du kontakta oss via Epost.
Senast uppdaterad: 1 november 2024