Bidrag till idrotts- och friluftsföreningar

Här hittar du information om lokalt aktivitetsstöd (LOK), projekt- och arrangemangsstöd (lilla projektstödet och stora projektstödet) och förstärkt ridbidrag. Föreningar ansöker om bidrag genom kommunens digitala ansökningssystem Rbok.

För att söka föreningsbidrag behöver föreningen vara en bidragsberättigad förening inom idrott och friluftsliv. Det innebär att föreningen måste uppfylla vissa allmänna villkor och ansöka om att bli en bidragsberättigad förening. Därefter kan föreningen ansöka om olika föreningsbidrag beslutade av idrotts-, kultur och fritidsnämnden. Läs om de villkor som behöver uppfyllas:

Bidrag till idrotts- och friluftsföreningar

kontakt