Lämna anbud till Haninge kommun
För att bli leverantör behöver du teckna ramavtal genom att lämna ett anbud och vinna upphandlingen. Upphandlingen genomförs i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Observera att endast registrerade användare i upphandlingssystem kan se hela förfrågningsunderlagen med tillhörande dokument.
Lämna anbud
I vår e-tjänst kan du ta del av och lämna anbud på annonserade upphandlingar.
Direktupphandlingar görs när kostnaden för en vara eller tjänst är lägre än 700 000 kronor. Vid direktupphandlingar följer verksamheten kommunens riktlinjer enligt de olika beloppsgränserna. Offertförfrågan skickas till företag som säljer motsvarande vara eller tjänst. Sedan bedömer verksamheten den offert och företag som bäst motsvarar kommunens behov. Avtal skrivs mellan företag och verksamhet/kommun.
Checklista vid anbudsgivning
- Ställ skriftliga frågor tidigt om du har funderingar eller synpunkter på upphandlingsdokumentet.
- Kontrollera att alla handlingar som efterfrågas skickas med.
- Undvik att lämna information som inte efterfrågas.
- Skicka inte in bilagor som inte efterfrågas.
- Strukturen i systemet ska följas.
- Tänk på att reservationer kan medföra ett anbud måste förkastas (avslås, avvisas).
- Se till att samtliga ska-krav är uppfyllda i upphandlingen.
- För sent inkomna anbud kommer inte att beaktas (tas hänsyn till).
KONTAKT
Telefontid
Måndag-torsdag klockan 08.00-17.00
Fredag klockan 08.00-15.00