Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Praktik & Utveckling

Praktik & Utveckling vänder sig till dig som står nära arbetsmarknaden. Vi erbjuder dig meningsfull enskild sysselsättning hos privata företag, kommuner, landsting, statlig myndighet eller i en förening. Din sysselsättning gör du själv eller i grupp. Det beror helt på vem du är och vad du önskar.

Om Praktik & Utveckling

Område: Haninge, hela kommunen som arbetsplats

Organisationsform: Kommunal

Antal platser: 30

Bemanning: 2 mobil personal, stödjer via telefon/sms. Vid behov även fysiska träffar

Aktiviteter

Vi erbjuder och stödjer vid praktik på olika arbetsplatser runtom i hela kommunen.

Du kan ha din praktik till exempel i en butik, på restaurang, äldreboende eller på ett lager.

Tillgänglighet och fysisk anpassning

Kommunikationer med kollektivtrafik är bra över i princip hela kommunen.

Omgivningar

Vi har hela kommunen som arbetsplats. Det gör att omgivningarna kan skifta mycket.

Måltider

Vanligt är att du tar med egen matlåda som du värmer i mikro på den arbetsplats du har. Men detta kan skilja mellan olika arbetsplatser.

Språk och kommunikation

Vi gör scheman som vi anpassar till var och en.

En ansvarig stödassistent är med i början av din praktik för att ge stöd och handledning. Efter det besöker stödassistenten dig med jämna mellanrum på företaget.

Kontakt Praktik & Utveckling

Adress
Rudsjöterassen 2
136 81 Haninge

Verksamhetschefer
Sofia Tylling
sofia.tylling@haninge.se
Tel: 08-606 86 10

Hitta hit
Praktik och utveckling, Rudsjöterassen 2, Handen (Google maps)

Information om kvalitetsuppföljning – för allas trygghet

  • Social- och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för kvalitetsuppföljning enligt gällande lagkrav. Kvalitetsuppföljning genomförs för alla utförare som utför insatser och levererar tjänster på uppdrag av förvaltningen. I slutänden handlar det om att de som behöver vår hjälp, de vi ofta kallar för brukare, på bästa sätt ska få sina behov och rättigheter tillgodosedda.
  • Genom vår kvalitetsuppföljning säkrar vi att den vård och omsorg som utföraren erbjuder följer de krav på kvalitet som beskrivs i lag, föreskrifter och riktlinjer.  Uppföljning ska också se till att utföraren uppfyller de krav och villkor som står i avtalet med kommunen.
  • Genom uppföljning och samarbete kan vi följa processer som enkelt och tydligt hittar saker som eventuellt behöver förbättras i verksamheterna.

Senast uppdaterad: 20 december 2024