Nytida Globen Nord
Verksamheten hos oss på Nytida Globen Nord passar bra för dig som gillar att det händer saker och att du kan göra många olika saker. Vi vänder oss i första hand till dig som har en fysisk funktionsnedsättning och en medfödd kognitiv funktionsnedsättning. Vi anpassar och utvecklar vår verksamhet efter dig. Det är dina mål och drömmar som styr.
Om Nytida Globen Nord
Område: Globenområdet, Johanneshov
Organisationsform: Privat
Antal platser: 40
Bemanning: 6 personal som består av coacher, assisterande coacher och enhetschef
Aktiviteter
Vi har många olika aktiviteter inom flera olika verksamhetsområden. Till exempel musikstudio, träning, smaka och baka, samtalsgrupp, matlagning, influencergrupp, bingo, liggande dans och föreläsningsgrupp.
Tillgänglighet och fysisk anpassning
Vi har en entré på gatuplan.
I våra lokaler finns kontorsrum, träningsrum, musikstudio, mötesrum, kök och matplats. Vi har två toaletter som är tillgänglighetsanpassade.
Vi har 150 meter till Globen tunnelbana och tvärbana, 300 meter till busstation och 500 meter till Gullmarsplan.
Omgivningar
Eftersom vi ligger vid Globen Shopping har vi nära till både affärer, restauranger med mera.
Det finns också fina grönområden i närheten.
Måltider
Du tar med egen mat som du värmer i mikro. Du kan också välja att köpa enklare färdiga frysrätter som finns hos oss.
Språk och kommunikation
Vi talar svenska och engelska. Vi har kunskap inom AKK och bildstöd, även tydliggörande pedagogik.
Kontakt Nytida Globen Nord
Adress
Arenavägen 33
121 77 Johanneshov
Enhetschef
Camilla Sandöy
camilla.sandoy@nytida.se
Tel: 076-030 02 18
Hitta hit
Nytida Globen Nord, Arenavägen 33, Johanneshov (Google maps)
Webbplats
Nytida Globen Nord
Information om kvalitetsuppföljning – för allas trygghet
- Social- och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för kvalitetsuppföljning enligt gällande lagkrav. Kvalitetsuppföljning genomförs för alla utförare som utför insatser och levererar tjänster på uppdrag av förvaltningen. I slutänden handlar det om att de som behöver vår hjälp, de vi ofta kallar för brukare, på bästa sätt ska få sina behov och rättigheter tillgodosedda.
- Genom vår kvalitetsuppföljning säkrar vi att den vård och omsorg som utföraren erbjuder följer de krav på kvalitet som beskrivs i lag, föreskrifter och riktlinjer. Uppföljning ska också se till att utföraren uppfyller de krav och villkor som står i avtalet med kommunen.
- Genom uppföljning och samarbete kan vi följa processer som enkelt och tydligt hittar saker som eventuellt behöver förbättras i verksamheterna.
Senast uppdaterad: 20 december 2024