Nytida Farsta syd
På Nytida Farsta syd möter vi varje person med respekt och nyfikenhet. Vi vänder oss till dig med diagnos inom autismspektrum eller intellektuell funktionsnedsättning. Vi har fokus på den var och ens unika behov och utifrån dina förutsättningar formar vi vårt arbetssätt och stöd. Här har vi kul och är gärna kreativa.
Om Nytida Farsta syd
Område: Farsta
Organisationsform: Privat
Antal platser: 32
Bemanning: 6 coacher och en enhetschef
Aktiviteter
Vi har många olika träningsaktiviteter till exempel gym, dans och promenader. Vi har både intern och extern praktik.
Vi har även musikaktiviteter, till exempel showgrupp, kör och karaoke och aktiviteter kring skapande.
Tillgänglighet och fysisk anpassning
Enheten ligger i Farsta Centrum med närhet till både buss och tunnelbana.
Finns möjlighet att ta sig till enheten via trappor och hiss upp till femte våningen. Vi har stora och ljusa lokaler med rum anpassade efter våra aktiviteter samt två vilorum.
Vi har tillgänglighetsanpassat enheten genom att vi tagit bort våra trösklar, samt att vi har tillgänglighetsanpassade toaletter.
Omgivningar
Vi finns mitt i Farsta centrum med närhet till service, affärer, matbutiker och restauranger.
Beläget nära mycket grönområden samt vatten, vilket gör att det berikar våra utomhusaktiviteter.
Måltider
Du kan välja mellan att ta med egen matlåda eller köpa en fryst färdig matlåda av oss. av oss.
Vi bjuder på kaffe och te.
Språk och kommunikation
Vi talar svenska och engelska. Personalen har utbildning i AKK och Widgit. Vi använder bildstöd används vid behov.
Kontakt Nytida Farsta syd
Adress
Munkforsplan 37
123 47 Farsta
Verksamhetschef
Emmy Olmers
emmy.olmers@nytida.se
Tel: 076-030 01 35
Hitta hit
Nytida, Munkforsplan 37, Farsta (Google maps)
Webbplats
Nytida Farsta syd
Information om kvalitetsuppföljning – för allas trygghet
- Social- och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för kvalitetsuppföljning enligt gällande lagkrav. Kvalitetsuppföljning genomförs för alla utförare som utför insatser och levererar tjänster på uppdrag av förvaltningen. I slutänden handlar det om att de som behöver vår hjälp, de vi ofta kallar för brukare, på bästa sätt ska få sina behov och rättigheter tillgodosedda.
- Genom vår kvalitetsuppföljning säkrar vi att den vård och omsorg som utföraren erbjuder följer de krav på kvalitet som beskrivs i lag, föreskrifter och riktlinjer. Uppföljning ska också se till att utföraren uppfyller de krav och villkor som står i avtalet med kommunen.
- Genom uppföljning och samarbete kan vi följa processer som enkelt och tydligt hittar saker som eventuellt behöver förbättras i verksamheterna.
Senast uppdaterad: 7 februari 2025