Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Enen

Hos oss på Enen ska du känna dig välkomna, trivas och tycka det är roligt att arbeta. För att lyckas med det arbetar vi bland annat med tydliga dagsrutiner, lågaffektivt bemötande och att du får ett personligt utformat stöd. Var och en få ett eget utformat schema.

Om Enen

Område: Söderby i Haninge

Organisationsform: Kommunal

Antal platser: 21

Bemanning: 5 utbildade stödassistenter på heltid. Vi arbetar utifrån IBIC (Individens behov i centrum).

Aktiviteter

Hos oss på Enen kan du göra många olika saker. Till exempel tillverka anteckningsböcker, almanackor, spela musik och sjunga kareoke. Eller promenera och kanske träna avslappning. Vi har både gymnastikrum och vilrum.

Vi har en uteplats där vi kan odla, grilla och göra andra roliga saker. 

Tillgänglighet och fysisk anpassning

Ramp finns till verksamheten.

Det är lätt att ta sig till oss med buss.

Omgivningar

Grönområden finns i närheten.

Måltider

Vi tar med egen mat och värmer maten i mikro. Vi sitter på våra egna platser i grupp eller enskilt.

Dessutom äter vi på restaurang en gång i månaden. På fredagar har vi lite extra mys med fikabröd.

Språk och kommunikation

Vi arbetar med flera olika sätt att kommunicera; samtalsmatta, Akk, pictogram, widgwt go. Vi arbetar med lågaffektivt bemötande.

Kontakt Enen

Verksamhetschef
Järnåldersringen 605
136 65 Söderby

Verksamhetschef
Birgitta Wåhlin
birgitta.wahlin@haninge.se
Tel: 08-606 86 23

Hitta hit
Enen, Järnåldersringen 605, Söderby (Google maps)

Information om kvalitetsuppföljning – för allas trygghet

  • Social- och äldreförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för kvalitetsuppföljning enligt gällande lagkrav. Kvalitetsuppföljning genomförs för alla utförare som utför insatser och levererar tjänster på uppdrag av förvaltningen. I slutänden handlar det om att de som behöver vår hjälp, de vi ofta kallar för brukare, på bästa sätt ska få sina behov och rättigheter tillgodosedda.
  • Genom vår kvalitetsuppföljning säkrar vi att den vård och omsorg som utföraren erbjuder följer de krav på kvalitet som beskrivs i lag, föreskrifter och riktlinjer.  Uppföljning ska också se till att utföraren uppfyller de krav och villkor som står i avtalet med kommunen.
  • Genom uppföljning och samarbete kan vi följa processer som enkelt och tydligt hittar saker som eventuellt behöver förbättras i verksamheterna.

Senast uppdaterad: 20 december 2024