Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Digital ansökan om vård och omsorgsinsatser

Du som är äldre och/eller har en funktionsnedsättning kan enkelt ansöka om insatser via vår digitala tjänst.

Du kan till exempel ansöka om:

  • Hemtjänst
  • Dagverksamhet
  • Boendestöd

Via den digitala tjänsten kan du snabbt och smidigt skicka in din ansökan och följa alla steg i ansökan online. Du kan även kommunicera med din ansvariga handläggare via meddelandefunktionen, dagen efter att du blivit tilldelad en handläggare.

För att logga in behöver du e-legitimation/bankID. Så här skaffar du bankID 

Ansök här: Digital tjänst för ansökan om vård och omsorgsinsatser

 

Ansökan via telefon eller blankett

Vill du hellre ansöka på annat sätt går det givetvis fortfarande bra att ansöka muntligt genom att kontakta oss via telefon eller ansöka via pappersblankett som du skickar in till kommunen.

Ställföreträdare

Är du ställföreträdare och behöver ansöka om insatser åt någon annan ber vi dig att ta kontakt med en handläggare för att få behörighet.

Kontakt

Seniorer 65 år och äldre

08-606 47 61. Måndag, onsdag, fredag kl 09:00 - 11:00, tisdagar och torsdagar kl 13:00 -15:00

socialochaldreforvaltningen@haninge.se 

Personer under 65 år och socialpsykiatrin

08-606 70 00 (Kommunens växel). Fråga om information om bistånd för personer under 65 år så kopplas du rätt.

socialochaldreforvaltningen@haninge.se

LSS

08-606 78 50. Måndag–fredag kl. 9.30–11.30.

socialochaldreforvaltningen@haninge.se

Växeln 08-606 70 00. Telefontider Mån-tors: Kl. 8.00 - 17.00, Fredag: Kl. 8.00 - 15.00

Senast uppdaterad: 4 november 2024