Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Viktig information om semesterförläggning

Semesterperioden och utläggning av semester kommer vara en stor utmaning för många verksamheter med anledning av Covid-19 och det personalbortfall som detta medför.

Fråga om hur semester ska hanteras med anledning av Covid-19 har nu lyfts upp och det förs dialog mellan arbetsmarknadens centrala parter. Detta innebär att vi som arbetsgivare inte är skyldiga att meddela förläggning av semester under den tid då centrala förhandlingar pågår. Centrala parter återkommer med besked om eventuell överenskommelse inom kort.

Enligt gällande regler för planering av huvudsemester så ska den 15 april berörd arbetstagare meddelas om preliminär semester och förslag om semesterplanering skickas till facklig organisation. Därefter ska arbetstagaren senast den 30 april underrättas om att föreslagen semester är beviljad.

Vid frågor så kontakta HR Chefsstöd.

Senast uppdaterad: 23 juli 2020