Rudans naturreservat
Rudan är Haninges populäraste utflyktsmål.
Här kan du vandra, bada, fiska
eller spela olika bollspel på sommaren.
På vintern kan du åka skidor och skridskor.
Du kan åka pulka i pulkabacken.
Det finns också lekplatser
och platser där du kan grilla.
Rudans friluftsområde ligger i Handen.
Du behöver inte ha bil
för att göra en utflykt till Rudan.
Du kan åka buss eller pendeltåget till
Handens station. Från Handens station
kan du gå till Rudan.
Information om spår och leder: 070-660 80 08
Du kan ringa måndagar, onsdagar och torsdagar 07.00–16.00,
fredagar 07.00–14.00.
Senast uppdaterad: 4 januari 2023