Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Återigen dags för upphandling av personlig assistans

Socialnämnden avbröt förra året upphandlingen av personlig assistans. Den 25 mars 2025 beslutade Socialnämnden att arbetet med upphandlingen ska återupptas. Detta enligt lagen om offentlig upphandling, LOU.

För cirka ett år sedan, under 2024 startade social- och äldreförvaltningen en upphandling av personlig assistans enligt lagen om offentlig upphandling, LOU. Eftersom inga anbud kom in avbröts dock upphandlingen.

Efter den avbrutna upphandlingen har flera andra kommuner genomfört upphandling av personlig assistans. Lärdomar från dessa visar att upphandling av personlig assistans kan bidra till god kvalitet för brukarna och även minska kostnaderna för nämnden.

Med utgångspunkt från detta har social- och äldreförvaltningen därmed återupptaget arbetet och kommer genomföra upphandling av personlig assistans.

Socialnämnden fattade beslutet den 25 mars 2025. Beslutet blir giltigt efter att det har vunnit laga kraft. Kallelse och protokoll publiceras i webbdiariet (skriv socialnämnden i fritextfältet och klicka på sök). Protokollet publiceras cirka en vecka efter sammanträdet.

Senast uppdaterad: 26 mars 2025