Kommunens Mål och budget 2025 klubbad

Kommunfullmäktige beslutade den 17 juni om förslaget till Mål och budget för 2025.

Mål och budget innebär att fortsatta steg tas mot att förverkliga kommunens vision, mål och löfte till invånarna. Budgeten fokuserar på kommunens kärnuppdrag med särskilda satsningar på grundskolan och upprustning av kommunens vägar. Kommunalskatten sänks med 23 öre och resultatmålet höjs till 3 procent för en långsiktigt hållbar ekonomi.
Nyhet om Mål och budget 2025

(Protkollet från kommunfullmäktiges sammanträde justeras några dagar efter sammanträdet.)

Senast uppdaterad: 18 juni 2024