Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Lämna anbud och bli leverantör

En upphandling kan gå till på olika sätt beroende på vad som ska upphandlas. All upphandling börjar dock med att Haninge kommuns verksamheter eller fastighetsbolag har behov av en vara eller tjänst.

För att bli leverantör behöver du:

  • Teckna ett ramavtal genom att lämna ett anbud och vinna upphandlingen

Upphandlingen genomförs i ett elektroniskt upphandlingsverktyg. Vill ditt företag lämna ett anbud till Haninge kommun så görs det via upphandlingsverktyget. Observera att endast registrerade användare i upphandlingssystem kan se hela förfrågningsunderlagen med tillhörande dokument.

  • Delta i en direktupphandling. Direktupphandlingar görs när kostnaden för en vara eller tjänst är lägre än 700 000 kronor.

Vid direktupphandlingar följer verksamheten kommunens riktlinjer enligt de olika beloppsgränserna. Offertförfrågan skickas till företag som säljer motsvarande vara eller tjänst. Sen bedömer verksamheten den offert och företag som bäst motsvarar kommunens behov. Avtal skrivs mellan företag och verksamhet/kommun.

Annonserade upphandlingar - lämna anbud här

I Anbudsskolan får du tips

Här nedan finns länkar med information som kan utveckla dig som anbudsgivare.

Del 1 handlar om hur det går till att lämna anbud till offentlig sektor, var upphandlingarna finns och om det går att lämna ett perfekt anbud.

Del 2 handlar om vad som händer efter tilldelningsbeslutet, vilka rättigheter och möjligheter som finns och hur anbudet kan förbättras.

Se del 1 av anbudsskolan på Youtube

Se del 2 av anbudsskolan på Youtube

Senast uppdaterad: 1 augusti 2024