Ungdomar

Ungdomar mellan 16 och 21 år
och deras familjer får stöd och hjälp
av socialförvaltningens ungdomsenhet.

De hjälper också till att
söka upp ungdomar som
dricker, tar droger
eller rymt hemifrån.

Vill du prata med någon på ungdomsenheten?
Då ringer du kommunens växel 08-606 70 00
socialforvaltningen@haninge.se

Unga missbrukare

Den som är mellan 13 och 25 år och
missbrukar alkohol eller droger
får hjälp av HANNA-mottagningen.

HANNA-mottagningen betyder
Haninge nätverk och familj – narkotika och alkohol.
Det är en del av
kommunens socialförvaltning.

De som arbetar där
samarbetar med föräldrar och kamrater
för att hjälpa den unge att bli drogfri.

08-606 80 51
Besöksadress: Stationsvägen 19, Handen, vid pendeltågsstationen
socialforvaltningen@haninge.se

Öppen mottagning: måndagar och onsdagar 09.00–11.00, torsdagar 16.00–18.00.

Ungdomsmottagning

Ungdomsmottagningen är öppen för
alla killar och tjejer upp till 23 år.
Här får du svar på dina frågor
om kropp, samliv och sexualitet.

Du får också information om preventivmedel
och kan testa dig om du tror
att du har fått någon könssjukdom.

Här kan du också prata om sånt
som du tycker är jobbigt.

Ring och boka tid innan du kommer.
Besöken är gratis.
Personalen berättar inte för någon
vad de får veta av ungdomarna.

Ungdomsmottagningen har öppet hus
måndagar, tisdagar, torsdagar och fredagar 08.00–09.15.
Då kan du komma till oss
utan att ha bokat tid.

Besöksadress: Stationsvägen 19, Handen, vid pendeltågsstationen
Rådgivning och tidsbokning hos läkare och barnmorska: 08-741 00 25
Kurator: 08-606 79 06 eller 08-606 72 19
Telefontid: måndagar–fredagar 11.00–12.00 och onsdagar 16.00–17.00.
Onsdagar kvällsöppet till 19.30.

socialforvaltningen@haninge.se

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 15 februari 2016