Snabb hjälp

Här finns viktiga telefonnummer
när du behöver snabb hjälp.

Polis och ambulans

Vid olyckor, bränder eller en nödsituation ring alltid 112.
Vill du anmäla en stöld 
eller något annat till polisen ringer du 114 14.

I Haninge finns polisstation 
vid Runstensvägen 3 i Handen.

Har du frågor som gäller bränder?
Då kan du ringa Södertörns brandförsvarsförbund
08-721 22 00.

Haninge kommuns socialjour

Socialjouren hjälper till
om ni har problem i familjen.
Det kan gälla både barn och ungdomar
eller de vuxna.

På dagen ska du ringa kommunens växel 08-606 70 00
Om något händer på kvällen eller natten
kan du ringa: 08-778 48 60 eller 08-401 74 15
Det går att ringa
fram till klockan 02.00 på natten.

Kvinnojour

Kvinnojouren hjälper kvinnor
som blivit hotade eller slagna i hemmet.
Om kvinnan vill kan hon övernatta på kvinnojouren
så att hon får vara ifred.
Om hon har barn får de också följa med.

De som arbetar på kvinnojouren har tystnadsplikt.
Det betyder att de inte berättar
för någon vad de får veta. 

08-777 68 60,
Telefontid vardagar 10.00–15.00,
övriga tider kan du prata in ett meddelande på telefonsvararen.

haninge@roks.se

Kvinnolots

Haninge kommuns kvinnolots
tar emot kvinnor som behöver stöd och hjälp.
Lotsen kan prata med kvinnor 
som har blivit hotade och slagna.
Kvinnor som är rädda för att någon ska göra dem illa
kan också få skydd.

Kvinnolots: 08-606 73 14 (dagtid på vardagar)

kvinnolotsen@haninge.se

Manscentrum östra Södertörn

Om du är man och har hamnat i en kris
kan du kontakta Manscentrum östra Södertörn.
Här kan man få råd per telefon
eller boka in en tid för att få prata
med en rådgivare eller terapeut.

Du ringer 08-606 71 37
Telefontid: måndagar 13.00–14.30 och övriga vardagar 08.30–10.00.

Manscentrum i Haninge

Manslots

Haninge kommuns manslots
tar emot män som bråkar med sin familj
eller missbrukar alkohol och droger.

Hos manslotsen får de stöd och hjälp
att sluta bråka och dricka.
Manslotsen har tystnadsplikt.
Det betyder att han inte berättar
för någon vad han får veta.

Kontakta manslotsen: 08-606 82 34 (dagtid på vardagar)
manslotsen@haninge.se

Brottsofferjour

Brottsofferjouren hjälper dig
som blivit utsatt för brott.
Om du blivit slagen
eller fått några av dina saker stulna
kan det vara skönt att tala med någon.

Du kan också få hjälp med
läkare eller advokat.

Ring: 08-777 85 00
Telefontider
måndagar, onsdagar och torsdagar 09.00–14.00
fredagar 09.00–12.00

Övriga tider kan du prata in ett meddelande på telefonsvararen.
Lämna namn och telefonnummer så ringer vi dig.

Besöksadress: Rudsjöterrassen 5, Handen
info@haninge.boj.se

Om du är under 20 år kan du kontakta Haninge stödcentrum 08-606 86 44 eller 070-678 23 46.

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 15 februari 2016