Missbruksproblem

Den som dricker för mycket
eller har drogproblem får hjälp av
Haninge beroendemottagning.

Du kan också vända dig till oss om
du är orolig för någon annan.
Till exempel en anhörig som missbrukar.

Vi tar emot personer som är 21 år eller äldre.
Vår erfarna personal erbjuder stöd och hjälp
för ett nyktert och drogfritt liv.

Du ringer 08-123 472 00. Tidsbeställning måndagar–fredagar 08.00-16.00.

Besöksadress:
Haninge beroendemottagning, landstingets beroendevård
Rudsjöterassen 3, våning 2.

Du kan också kontakta socialförvaltningens mottagning.
Då ringer du kommunens växel 08-606 70 00.
socialforvaltningen@haninge.se

HANS-mottagningen

HANS-mottagningen betyder
Haninge alkohol- och narkotikasamverkan.
Hit får både män och kvinnor komma som missbrukar.
De ska ha fyllt 25 år.

HANNA-mottagningen

Ungdomar under 25 år ska istället
vända sig till HANNA-mottagningen.
HANNA betyder
Haninge nätverk och familj – narkotika och alkohol.

Du ringer kommunens växel 08-606 70 00
och frågar efter socialförvaltningens mottagning.

Besöksadress:
Haninge kommunhus
Rudsjöterrassen 2, plan 2
Handen
socialforvaltningen@haninge.se

Kontakt för den här sidan:

Senast uppdaterad: 15 februari 2016